Kiedy z naszym samochodem zaczyna się coś dziać, a nie końca jesteśmy pewni, gdzie leży źródło problemu, stajemy przed koniecznością wyboru serwisu samochodowego, który zaopiekuje się naszym czterokołowcem. Dokonanie takiego wyboru jest bardzo trudne, gdyż mimo zapewnień wielu punktów, poziom realizacji usług, a co najważniejsze, uczciwość właściciela, nie zawsze jest sprawą tak oczywistą, jakby mogło się wydawać. Na szczęście w obecnych czasach możemy liczyć na opinie, które są dostępne w Internecie. Nie ma bowiem lepszego źródła informacji, niż zadowolony, lub zawiedziony klient warsztatu samochodowego. Jeżeli jednak sami chcemy zrobić wywiad na temat potencjalnego punktu, do którego oddamy nasze auto, warto pamiętać o kilku podstawowych zasadach, które poza wspominanymi opiniami, można zawrzeć w pięciu punktach:

  1. Wygląd warsztatu – brzmi dość prozaicznie, jednak warsztat jak kuchnia, powinien być zadbany i w miarę możliwości schludny. Wiadomo, że w takim miejscu nie ma mowy o nieskazitelnej czystości, jednak widoczny porządek, zorganizowana przestrzeń oraz ogólne wrażenie dbałości w utrzymaniu warsztatu to znaki, które mogą w nas wzbudzić zaufanie.
  2. Protokół stanu auta przy przyjęciu – jeżeli fachowcy przyjmujący od nas auto zaproponują sporządzenie takiego protokołu, możemy być pewni, że mamy do czynienia z uczciwymi mechanikami. Na takim protokole zostanie spisany stan auta podczas przyjęcia do prac naprawczych, dzięki czemu będziemy mieli pewność, iż nie dojdzie do próby naciągnięcia nas na usługi podzespołów, które nie wymagają żadnej ingerencji.
  3. Kosztorys oraz oszacowanie kosztów naprawy – czyli to, co budzi w nas największe obawy. Jeżeli mimo jasnych informacji, które przekazujemy mechanikowi, nie jest on w stanie podać orientacyjnego kosztu naprawy nasuwa się pytanie, czy przypadkiem z każdym telefonem z warsztatu nie będziemy się dowiadywać o kolejnych wydatkach, o których nie było podczas pierwszej wizyty. Szczególnie trzeba być czujnym na punkcie drobnych podzespołów, o których przy wstępnej wycenie nie było mowy, takich jak uszczelki, płyny, smary lub inne, drobne komponenty. Dobrze wyposażone warsztaty są zdolne do przeprowadzenia szybkiej diagnostyki, a doświadczony i uczciwy fachowiec dość szybko będzie w stanie podać nam przewidywany koszt usług wraz z częściami.
  4. Postawa mechanika podczas rozmowy – jako klienci powinniśmy oczekiwać, iż zostaniemy dokładnie wysłuchani oraz, że w odpowiedzi dostaniemy kilka opcji rozwiązania naszych problemów. W momencie, gdy zamiast konkretnych odpowiedzi słyszymy „zobaczymy, co da się zrobić” istnieje ryzyko, że mamy do czynienia, że nie dowiemy się ani o tym, co z naszym autem jest źle, ani o czasie naprawy.
  5. Ilość aut w warsztacie – warto zdawać sobie sprawę, że dobre warsztaty są mocno oblegane i zdarzyć się może, iż na diagnostykę i naprawę naszego pojazdu trzeba będzie poczekać. Jeżeli na terenie serwisu roi się od aut jest to warto spytać, czy długo stoją. Wahanie w odpowiedzi może oznaczać, że klienci już długo czekają na odbiór swoich pojazdów, a więc to samo może spotkać i nas. Pustki na parkingu mogą z kolei świadczyć o braku zainteresowania danych warsztatem, a to może mieć związek z jego złą opinią.

Zachęcamy do odwiedzenia naszego serwisu. W razie jakichkolwiek wątpliwości, chętnie udzielimy Państwu wyczerpujących odpowiedzi na wszelkie pytania związane z pracą naszego warsztatu.