Citroen C4 2.0 HDI – nierówna praca silnika

Samochód trafia do nas z powodu nierównej pracy silnika. Tuż po uruchomieniu przez około 30 do 60 sekund silnik pracuje bardzo nierówno, później jego praca staje się równiejsza, jednak też nie jest idealna. Diagnostyka komputerowa nie wykazuje żadnych błędów. Jedynym problemem jest bardzo duża różnica w dawkowaniu paliwa na jednym z cylindrów. Takie objawy mogą świadczyć o uszkodzeniu mechanicznym silnika. Po rozebraniu silnika i weryfikacji części okazało się, że nadtopione zostały tłoki i wygięte korbowody. Uszkodzenie tłoków było wynikiem wadliwie działających wtryskiwaczy, od ich pracy zależy przebieg procesu spalania w komorze. Zaniedbanie tych elementów silnika może być bardzo kosztowne dla właściciela samochodu, dlatego lepiej jest zadbać o ich stan tankując dobrej jakości paliwo i reagując na pierwsze objawy uszkodzenia (zadymienie, spadek mocy).