+48 513 212 319 / +48 22 298 58 33

Mechanika Pojazdowa HESS - warsztat samochodowy Warszawa Bielany, mechanik i serwis samochodowy, wymiana oleju, wymiana tarcz i klocków hamulcowych, rozrządu, sprzęgła, opon

Wymiana płynu chłodzącego - warsztat i serwis samochodowy Warszawa

Podstawowym zadaniem płynu chłodniczego jest utrzymywanie odpowiedniej temperatury silnika oraz ochrona układu chłodniczego przed korozją. Ciecz stale krążąca w układzie schłodzenia zapewnia odpowiednią konserwację jego podzespołów, zapobiega powstawaniu kamienia i różnego rodzaju osadów, a także smaruje pompę wody regulując tym samym odpowiedni przepływ płynów. Wraz z upływem czasu płyn chłodniczy stopniowo traci jednak swoje właściwości i należy go wymienić. Jeśli nie robi się tego regularnie, konsekwencje mogą być bardzo poważne. Może bowiem dojść do zatarcia silnika lub nawet rozsadzenia jego bloku.

Płyn należy wymieniać średnio raz na trzy lata lub po przejechaniu 60 tysięcy kilometrów. Wymiana płynu odbywa się poprzez zdemontowanie korka ze zbiorniczka wyrównawczego lub chłodnicy, odkręcenie korka spustowego w chłodnicy albo w najniższym miejscu układu chłodniczego, zlanie starego płynu chłodniczego, następnie, w razie konieczności przeczyszczenie układu chłodniczego za pomocą wody destylowanej, wymienienie uszczelki korka spustowego oraz napełnienie układu chłodniczego nowym płynem. Po tych czynnościach należy uruchomić samochód, rozgrzać silnik do temperatury, w której normalnie pracuje i uzupełnić płyn w zbiorniczku wyrównawczym. W niektórych przypadkach zaleca się także odpowietrzenie układu chłodniczego.

Należy pamiętać, aby nie dolewać do układu chłodniczego zwykłej wody, ponieważ na jego ściankach zacznie się tworzyć rdza, a osad może zatkać kanaliki chłodnicy oraz uszkodzić pompę wody, a w skrajnych przypadkach doprowadzić do zagotowania się silnika oraz jego zatarcia.

Zaleca się, by szczególnie zimą zainteresować się stanem swojego płynu chłodniczego, ponieważ jego zbytnie rozrzedzenie może doprowadzić do jego zamarznięcia a w konsekwencji do rozsadzenia bloku silnika. Aby temu zapobiec starajmy się kontrolować poziom płynu chłodzącego oraz temperaturę silnika, która powinna wynosić od 80 do 90 stopni Celsjusza.

Płyn chłodniczy można wymienić samemu, ale nie zalecamy tego niedoświadczonym majsterkowiczom, ponieważ tego typu zabieg może doprowadzić do wprowadzenia zanieczyszczeń do układu chłodniczego, lub wymieszaniu starego płynu z nowym, a poza tym w naszym warsztacie ta usługa kosztuje zaledwie 50 zł, a w jej cenę wliczony jest najwyższej klasy płyn do chłodnic. Nic nie stoi więc na przeszkodzie byśmy zrobili to z Was. Zapraszamy.