+48 513 212 319 / +48 22 298 58 33

Mechanika Pojazdowa HESS - warsztat samochodowy Warszawa Bielany, mechanik i serwis samochodowy, wymiana oleju, wymiana tarcz i klocków hamulcowych, rozrządu, sprzęgła, opon

Naprawa ogumienia - warsztat i serwis samochodowy Warszawa

To, w jaki sposób naprawić oponę, zależy w znacznej mierze od rodzaju i miejsca jej uszkodzenia. Najczęstszymi uszkodzeniami opon są oczywiście przebicia punktowe, które, o ile znajdują się na bieżniku i nie są zbyt rozległe, można bez problemu załatać. Niestety zastosowanie łatki jest niemożliwe, kiedy dochodzi do przebicia boku opony, czyli jej profilu. W zdecydowanej większości przypadków, do załatania opony potrzebny jest jej demontaż, jednak istnieją metody łatania, które nie przewidują ściągania felg z piast. Dokonuje się ich za pomocą tak zwanych knutów, które przy pomocy specjalnego narzędzia wciska się w dziurę na oponie. W przypadku klasycznej metody koło należy zdjąć z piasty a oponę z felgi, następnie oczyścić jej wnętrze i załatać ją od środka przy pomocy łatki lub kołka. Zarówno w przypadku kołka jak i łatki, montaż następuje na gorąco przy użyciu specjalistycznego kleju. Fachowo wykonane załatanie opony daje gwarancję jej sprawności i szczelności.

Ciekawym i przydatnym produktem, który zawsze powinno się trzymać w bagażniku jest specjalistyczny aerozol do doraźnego łatania opon. Wpompowuje się go w przebitą oponę, tak jakbyśmy ją pompowali. Po kilku obrotach koła preparat samoistnie się rozprowadza i uszczelnia naszą oponę. W takim stanie koło nie musi być od razu wymienione na poboczu i spokojnie dojedzie do najbliższego punktu wulkanizacyjnego.

Pamiętajcie, by sprawdzać datę produkcji opony, ponieważ opony kilkuletnie nie nadają się do łatania przez zbyt wyeksploatowaną gumę, która nie utrzyma kołka ani łatki. Jeśli to możliwe, zaopatrzcie się w opony typu Run Flat, które nawet po ulegnięciu uszkodzeniu poprzez wzmocnienie profilu, dowiozą was do najbliższego warsztatu samochodowego. Pamiętajcie także, że o ile koszt naprawy opony jest niewielki, a fachowo przeprowadzone łatanie daje gwarancję szczelności, przedziurawiona opona już na zawsze będzie posiadała defekt, który co prawda nie odbije się na bezpieczeństwie jazdy, ale może sprawiać, że jej komfort nie będzie tak wysoki jak w przypadku w pełni sprawnej opony. Jednak w większości przypadków, przy uszkodzeniu o małej powierzchni, łatana opony może posłużyć jeszcze przez kilka lat. Jeśli nie jesteście pewni, czy dane uszkodzenie lub stan opony kwalifikują się do łatania, zapraszamy do naszego Warsztatu samochodowego, w którym rozwiejemy wszelkie Wasze wątpliwości.