Lista 10 najlepszych samochodów używanych do 50 tys. złotych
Przy zakupie używanego auta musimy najpierw sobie odpowiedzieć na pytanie, jaką kwotę chcemy przeznaczyć na nasz nowy środek transportu. Czas na auta z górnej półki, uchodzące za auta niemal luksusowe. Z rankingu będzie można wybrać przede wszystkim auta typu SUV oraz z segmentu D i E. Każdy powinien znaleźć coś dla siebie, a wszechstronność oraz wiek niektórych aut niejedną osobę mogą zaskoczyć. Oczywiście zakładamy, iż cena auta dotyczy pojazdu bezwypadkowego i w stanie nieuszkodzonym.
- Seat Leon III (2012-2020)
Bardzo popularne w Polsce i na zachodzie Europy, stąd ilość ofert aut używanych z tego modelu jest dość wysoka. Seria III była produkowana aż do roku 2020, zatem prawie 9 lat cieszyła się bardzo dobrymi opiniami klientów. Sportowa sylwetka, bardzo dobre wyposażenie oraz wysoka bezawaryjność to cechy, koło których nie można przejść obojętnie. Szczególnym wzięciem cieszyły się wersje z silnikiem diesla 2.0 l o mocy 150 kM, która dawała poczucie siły nawet odważnym kierowcom. Auto z przebiegiem ok 180 tys. kilometrów z rocznika 2015-2016 jest w zasięgu budżetu.
- Opel Astra J (2009-2015)
Różne opinie krążyły o poprzednich generacjach Astry, jednak seria J wyszła niemieckiemu koncernowi bardzo dobrze. Szczególnie komfort prowadzenia auta, jego zwrotność oraz solidne zawieszenie to atuty, które mogą nas skłonić na zakupy takiego pojazdu. Montowane w nich silniki benzynowe o pojemności 1.6 l posiadają aż 180 kM, co jak na auto oznaczone jako kompakt robi wrażenie. Samochód w dobrym stanie, po szeregu zabiegów konserwacyjnych znajdziemy w cenie do 50 tys. zł. bez problemu. Najczęściej są to auta z lat 2012-2014 z przebiegiem nie większym niż 150 tys. kilometrów.
- Volvo S60 II (2010- 2018)
Szwedzki producent słynie z konstrukcji bardzo odpornych na eksploatacje, ale przed wszystkim, zbiera najwyższe oceny we wszelkich crash-testach. W przypadku S60 mówimy o aucie, którego niektóre warianty to już sportowe sylwetki. Silnik benzynowy o pojemności 2.5l dostarcza aż 254 kM, a moment obrotowy 360 Nm może sprawić, że przyspieszając zostaniemy wciśnięci w fotel. Takie egzemplarze są jednak rzadko spotykane, więc trzeba poświęcić nieco czasu na poszukiwanie tej wersji. Uda nam się to przy autach z rocznika 2010-2012 z przebiegiem poniżej 200 tys. kilometrów.
- Toyota RAV4 III / IV ( 2006-2012 / 2012-2018)
Po raz pierwszy zamieszczamy auto, które dwie generacje zdobyły serca użytkowników. Jest szansa na zdobycie używanego RAV4 IV-tej generacji w cenie do 50 tys. kilometrów, jednak trzeba się naprawdę naszukać, aby ów egzemplarz miał czystą historię. W przypadku serii III-ciej jest to o wiele prostsze, i tego popularnego SUV-a zakupimy bez większego problemu, jednak będą to auta znacznie starsze. Mowa o pojazdach z roczników 2010-2012 i przebiegiem ok. 150 tys. kilometrów. Wyposażone w 2-litrowe silniki benzynowe o mocy 158 kM samochody to odpowiedź na wyboiste drogi, miejski zgiełk, a także świetna opcja w przypadku dalszych podroży.
- Renault Megane IV (2016- )
Generacja aut, która weszła na rynek stosunkowo niedawno, gdyż w roku 2016 i wciąż jest produkowana. W założonym budżecie nabędziemy auto z bardzo małym przebiegiem, gdyż przy odrobinie szczęścia trafimy na pojazd z 50-80 tys. przejechanych kilometrów. W zależności o potrzeb, do wybory silnik diesla 1.5 l z 110 kM, lub dla osób, które wolą tankować benzynę, bardzo popularne motory 1.2 l o mocy 132 kM. Auto słynące z niezawodności oraz karoserii odpornej na efekt starzenia. W cenie do 50 tys. zł. znajdziemy egzemplarze z lat 2016-2018, a więc jak na auta używane, bardzo młode.
- Toyota Corolla E16 (2013-2019)
Kolejna Toyota w naszym rankingu, lecz tym razem klasyk, który o swoje imię walczył na przestrzeni ostatnich kilku dekad. Seria E16 to bardzo nowoczesny, wielofunkcyjny samochód z segmentu C o wysokiej niezawodności, bardzo dobre elektronice i ciekawymi opcjami wśród silników benzynowych. Zarówno wersja 1.4 l (99 KM) jak i 1.6 l (132 KM) to bardzo udane produkcje, dające wybór między ekonomią, a siłą. W cenie do 50 tys. spokojnie znajdziemy auta z przebiegiem poniżej 150 tys. KM z roczników 2016-2019.
- Peugeot 2008 (2013- )
Francuski SUV charakteryzuje się, jak na crossovery, jest dość niewielkim pojazdem, dlatego czasami można go spotkać wśród aut z segmentu B. Wyposażone w niewielkie, benzynowe, 1.2-litrowe silniki o mocy 82 KM są przeznaczone głównie to komfortowej jazdy miejskiej i oszczędnego spalania. Świetnie rozwiązanie dla osób lubiących elegancję i ekonomiczną podróż. Bardzo dobrze prezentuje się przebieg w modelach z lat 2018-2018, gdzie w 50 tys. zł bez problemu znajdziemy zadbane auto z przebiegiem poniżej 100 tys. KM.
- Volkswagen Passat B8 (2014- )
Klasyka od niemieckiego producenta, nieustannie na rynku od prawie 50 lat. Niektóre serie uchodziły za niezbyt udane, z uwagi na awaryjność silników diesla, czy też zaskakująco podatnej na korozję karoserii. Seria B8, produkowana od 2014 to już jednak technologiczny majstersztyk, biorąc pod uwagę cenę auta. Silniki benzynowe 1.8 l cieszą się bardzo dużą popularnością, a ich 179 KM to naprawdę solidna dawka mocy. Niestety, aby znaleźć dobrze zachowane auto z przebiegiem poniżej 200 tys. km trzeba się trochę natrudzić, jednak jest to wysiłek warty efektu.
- Ford Mondeo Mk5 Kombi (2014- )
Kolejne wyzwanie, jeżeli chodzi o kwestię zmieszczenia się w budżecie do 50 tys., jednak znów jest to zachód warty swojej ceny. Bardzo udana seria Mk5, produkowana od 2014 do dziś znalazła uznanie wielu kierowców. Nasza propozycja skierowana jest do osób ceniących przestrzeń, stąd wariant kombi. 150-konny silnik benzynowy o pojemności 1.5 l w zupełności wystarczy na dobre osiągi w trasie. Sporym wyzwaniem jest znalezienie takiego samochodu z przebiegiem poniżej 200 tys. km jednak jest to wykonalne. Mowa oczywiście o autach, które były prawidłowo eksploatowane i dobrze konserwowane.
- Skoda Octavia III (2013- )
Królowa wielu rankingów, jednak o taką pozycję to auto walczyło bardzo dzielnie. Produkowana od 2013 seria III okazała się hitem. Komfort, wielofunkcyjność, duża przestrzeń w środku, nawet w wersjach sedan, a także niezawodność oraz niskie, jak na ten segment aut, koszty eksploatacji. Szczególnie udane okazały się silniki benzynowe 1.4 l o mocy 140 KM, które zastaniemy w autach z lat 2017-2018 z przebiegiem do 150 tys. km. Wszystko to w budżecie pomiędzy 40 a 50 tys. zł. Dostępne na polskim rynku auta najczęściej od początku są zarejestrowane w Polsce, a więc nie musimy się martwić o ich historię.